Home/בלוג/בחירת זר כלה – איך עושים זאת?

בחירת זר כלה – איך עושים זאת?

לקראת היום הגדול שמהווה צומת דרכים בחייו של כל זוג, עסוקים בני הזוג בארגון וסידור של שלל הפרטים שצריכים להיות מאורגנים היטב ביום האירוע. בחירת השמלה, האולם או הדי ג’יי הם רק חלק קטן מתוכם. בנוסף לסידורים הגדולים, ישנם גם הפרטים הקטנים אשר חשובים על מנת להפוך את האירוע מנחמד למושלם. אחד הפרטים הללו הוא זר כלה. זר כלה ניתן להרכיב ממגוון פרחים, שיהיה בצבעים שונים והוא יכול להיות מאורך או לחילופין מעוגל וקצר. איך לבחור את הזר המתאים לך ביותר?

מידת הדומיננטיות של הזר

זר יכול להיות בולט מאוד לעין ולמשוך תשומת לב רבה או שיכול גם להבלע וכמעט שלא להיות מורגש. יש כמובן אפשרויות שהן בין לבין. מידת הדומיננטיות של הזר צריכה להקבע בהתאם לכלל המראה של הכלה. כאשר השמלה היא בעלת עיטורים שונים ובולטת מאוד במבנה ובתוספות שלה, כדאי שהזר יהיה יראה ולא יבלע לחלוטין בתוך השמלה אך מנגד יש לשים לב שלא מתקיים מאבק בין השניים והמראה שיווצר בסופו של דבר יהיה עמוס מדי. לכן, כאשר השמלה היא פשוטה, כדאי יהיה לבחור בזר המורכב מיותר מסוג פרח אחד, כמו ורדים ושושן צחור יחד, שיהיה לזר יותר מצבע אחד. ניתן לשזור ורדים בכמה צבעים למשל או להוסיף סוג פרחים נוסף לגיוון. כאשר השמלה דומיננטית כדאי שהזר לא יהיה לבן לחלוטין אחרת לא יראה כלל אך שיהיה מורכב מסוג פרחים אחד בצבע בהיר כמו ורדרד, או סגלגל.

התאמת הזר למימדי הכלה

זר כלה יכול להיות שזור בצורות שונות הנקבעות מאורכם של הפרחים הנשזרים וגם מהצורה בה הונחו זה לצד זה. זר הכלה יכול להיות מאורך וצר, או לחילופין להיות קצר ומעוגל. כיוון שהכלה מחזיקה אותו בחזית והוא תופס מקום במראה הכולל שלה כדאי שיחמיא למבנה גופה ולא להיפך. אם הכלה היא נמוכה, זר מאורך מדי יקצין את גובהה הנמוך גם ככה והיא תראה נמוכה עוד יותר. לכן לכלות נמוכות מומלץ זר שצורתו מעוגלת וקצרה. לכלה בעלת מבנה גוף רחב, זר בעל מבנה רחב ומעוגל יבליט יותר את המבנה הרחב שלה. זר מאורך לעומת זאת ייצור אשליה של מבנה גוף צר יותר. כלה גבוהה יכולה לבחור בין האופציה של זר מאורך לזר מעוגל.

לבחור את הפרחים האהובים

עם כל העצות של יודעי דבר, זר כלה הוא קודם כל פריט שהכלה אמורה להרגיש טוב איתו ולכן צריך להתאים לטעם שלה. לכל אחת ישנם הפייבוריטים שלה גם בתחום הפרחים. רוב הכלות מעדיפות ללכת על הזרים הקלאסיים ולא מגלות נועזות רבה מדי בתחום הזרים. הורדים הם כמובן מובילים בתחום גם בשל הצבעים הרבים שלהם המאפשרים להרכיב זרים מגוונים. עבור אלה האוהבות מראה דרמטי יותר של הזר שושן צחור הוא מצויין. זהו פרח חגיגי המסמל טוהר וטקסיות כיאה לאירוע כזה. גם הסחלבים הם פרחים יוקרתיים וחגיגיים. אם הכלה אוהבת במיוחד פרחים עונתיים כמו נוריות או צבעונים ניתן לשלבם בעונה המתאימה. כל אחת צריכה לבחור פרחים קודם כל על פי טעמה האישי ואז לוודא שאכן הזר אינו מתנגש עם השמלה או פריטים אחרים בלבוש. כיום ניתן לבצע הזמנת זר כלה לאחר צפייה בין אפשרויות שונות באתר – כדאי מאוד לשקול אפשרות זו אשר תחסוך לכם זמן ניכר שגם כך אינו מצוי בשפע.

קישוטים לזר

היום זרי כלה יכולים לבוא עם תוספות כמו חרוזים, פרפרים או קריסטלים שיכולים להוסיף חן. גם כאן יש להתחשב במראה הכולל. אם השמלה מעוטרת גם היא, קישוטים לזר הם פחות מומלצים כי ייצרו עומס. אם מראה הכלה הוא פשוט, התוספות לזר יכולות להוסיף עניין וצבע למראה הכולל של הכלה. תוספות כאלה כדאי לשים כאשר הזר הוא פשוט ולא כולל סוגים רבים מדי של פרחים ומגוון צבעים.

עמידות הזר

כן, גם בכך יש להתחשב. הפרטים הטכניים, למרות היובש והשעמום שבהם, יכולים לקבוע האם הזר יהיה רענן לאורך כל האירוע או לא. כדאי להתייעץ עם שוזר הפרחים בחנות ממנה אתם מזמינים את הזר כי הפרחים שמרכיבים אותו אכן יחזיקו מעמד. חשוב לציין האם האירוע יתקיים באולם או גן ויותר מכך אם יתקיים בערב או במהלך היום (בשישי בצהריים למשל). לכך יכולה להיות השפעה רבה על הזר. כדאי שאת הזר יכינו עבורכם רק באותו יום על מנת שישאר טרי ורענן ולא יתחיל לקמול לקראת סוף האירוע.

2014-01-17T16:52:59+00:00