Home/בלוג/חגיגת בת מצווה בספירת העומר

חגיגת בת מצווה בספירת העומר

בת מצווה בלימוזינהלרוב הורים לנערים צעירים החוגגים את אירוע בר המצווה שלהם במועדים שונים של הדת היהודית. נתקלים במעין התלבטות, האם לקיים למשל את אירוע וחגיגת בר המצווה בל”ג העומר? ובכן אין ספק כי מדובר בהתלבטות לא קלה בכלל. והרי שהייחודי בבר מצווה ומשמעות טקס בר מצווה היא כי נער בר המצווה הגיע למעמד בו הוא מקבל את מצוות התורה וחוקיה ומחוייב להם כנער בוגר ואחראי.

אז מה לעשות עם אירוע בר מצווה אשר יוצא במועד ל”ג בעומר?

אז בכל הנוגע להתלבטות בעניין חגיגת בר מצווה בל”ג בעומר ניתן לומר כי במקרה כזה אכן נוצרת בעיה. כאשר הבעיה היא כי לא ניתן לאנשים דתיים להגיע לאירוע חגיגת בר מצווה בספירת העומר. זאת מאחר וחל איסור בתורה לשמוע מוזיקה ולשמוח במועדי אבלות המציינים מועדים חשובים בהיסטוריה של העם היהודי.

כתוצאה מכך, שאירוע בר המצווה שלנו יוצא בתאריך מועדי אבלות של הדת היהודית קיימת בעיה שבה אנשים דתיים גם אם הם רוצים להגיע ולשמוח עם נער בר המצווה באירוע בר המצווה המכונן שלו ולברך אולו במעמדו בטקס מעמד הר סיני. והרי שאלה הן סיבות לשאלה למה חוגגים בר מצווה בגיל 13 . כך שפתרון יחידי לבעיה זו הוא רק אחד והוא להעביר את מועד חגיגת בר המצווה למועד אחר כל שלא יצא שאנו ערוכים לחגיגת בר מצווה בל”ג בעומר.

בר מצווה בתרבויות שונות.

נערים משבט המסאי שבקניה, בעבר נהגו נערים לצוד אריה כהוכחה לבגרותם, אך ביום שבו אריות הוכרזו חיות מוגנות האסורות בציד, נפסק מנהג זה. כדי לסמל את כניסתו של הנער לעולם המבוגרים. עורכים לו את טקס המילה. כאשר אסור לנער להפגין רגשות כאב או פחד, ואם הצליח בכך, מוענק לו התואר “לוחם צעיר”. כך נהוג טקס בר מצווה בתרבויות שונות.

כשנער יהודי מגיע לגיל 13, עורכים לו טקס בר-מצווה. כאשר בטקס דתי זה מצטרף הנער לקהילת המאמינים הבוגרים. כאשר אביו של הנער מברך ואומר: “ברוך שפטרני מעונשו של זה” ומתכוון לומר בכך, שעד עתה היה הוא, האב, אחראי למעשי בנו, ואילו מעתה הנער עצמו אחראי למעשיו שלו ולמילוי המצוות.

2013-03-21T16:26:31+00:00