Home/בלוג/כמה דברים קטנים לחגיגת בר מצווה גדולה מהחיים

כמה דברים קטנים לחגיגת בר מצווה גדולה מהחיים

דבר ראשון בכל חגיגת בר מצווה – הלבוש

אם הממשלה הייתה מחליטה לחוקק חוק לפיו כל אדם בוגר שמביט בתמונות בר המצווה שלו ואומר “זה מה שלבשתי?! מה חשבתי לעצמי?”, ישלם קנס של עשרה שקלים לקופת המדינה, ישראל הייתה עשירה הרבה יותר…
לא תמיד צריך להקשיב למבוגרים, אבל בכל מה שקשור למה שתלבשו בבר מצווה שלכם, אנחנו מרשים לכם להיכנע בקלות. אמנם אם אימא מציעה פפיון ואבא אומר שחולצה ירקרקה זה הכי מגניב בעולם, אז א’ – תגידו לאבא שיפסיק להשתמש במילה מגניב, זה פתטי, וב’ – תסרבו בנימוס.
לבוש חגיגת בר מצווה אמור להיות אלגנטי מצד אחד (חולצה מכופתרת חובה!) ונוח מצד שני. חשוב גם להביא בשקית קטנה בגדים להחלפה, למקרה שמישהו ישפוך עליכם קולה או סתם שהבגדים יהפכו למרחץ זיעה אחרי שעתיים.

דבר שני – הגעה

אתם בני 13, אז אתם בטח יודעים שלהגיע למקום יכול להיות עניין מסובך לפעמים, שלא נדבר על לחזור ב-12 בלילה. ברור שאי אפשר לדאוג לכולם, אבל תבקשו מחברים שמתקשים להגיע ולחזור מהמקום שיעדכנו אתכם, ותנסו לחשוב עבורם על פתרון יצירתי, כמו הסעה של הורים, מונית או משהו אחר. זכרו שאם לא תעשו כך, עלולים חלק מהם לא להגיע ואלו שיגיעו, יהיו מוטרדים מעניין החזרה ולא באמת ייהנו.

דבר שלישי – תאריך

לא בחרתם אמנם מתי להיוולד, אבל חגיגת בר מצווה אפשר וכדאי להזיז כמה ימים כדי שמספר עניינים חשובים ימומשו: למשל, עניין סוף השבוע לעומת אמצע השבוע. לא יעזור, פחות כיף לחגוג כשיודעים שלמחרת יש בית ספר. דבר שני, סמיכות לאירועים אחרים. אם בשני מירי חגגה בת מצווה ובחמישי יוסי, תעשו לעצמכם טובה – אל תעשו את האירוע בשלישי או רביעי. לא כולם יבואו, ומי שכן, יהיה מותש למדיי. חוץ מזה שיוסי יכעס עליכם…
מעבר לכך, ודאו שמדובר ביום נוח למרבית האנשים – אין איזה אירוע חשוב שישאיר חצי מהאנשים בבית (מכבי תל אביב? הגמר של האח הגדול?), אין איזה חג שכל המדינה נמצאת בחו”ל וכדומה. תזכרו שהצלחת אירוע היא שהמקום מלא, אנשים נהנים ונשארים עד מאוחר.

ודבר אחרון בכל חגיגת בר מצווה – התנהלות האירוע

במהלך הערב יש כל כך הרבה דברים קטנים שחשוב מאוד לא לפקשש אותם! הבאתם מלא המבורגרים ונקניקיות, אבל משום מה, יש לכם חמישה חברים צמחונים? פדיחה. הפתעתם את כולם בהרים של קצף לבן אבל לשלושה אנשים נהרס הסלולארי? לא נעים בכלל. הדלקתם זיקוקים אבל שרפתם לחברה שלכם את הפוני? תברחו משם כל עוד נפשכם חיה.
בקיצור, דברים קטנים מבדילים בין אירוע קטן לחגיגת בר מצווה גדולה ומרשימה. תזכרו – ותיישמו.

2011-06-20T18:01:02+00:00