Home/בלוג/למה חוגגים בר מצווה בגיל 13?

למה חוגגים בר מצווה בגיל 13?

מועדון לבת מצווה בתל אביבלשאלה מדוע ולמה חוגגים בר מצווה בגיל 13 יש מספר מענות, כאשר כולם מבוססים על מקורות התנ”ך והתורה ומעוגנים וחוקי התורה שבעל פה ושבכתב, כמו גם, בהיסטוריה של העם היהודי. ומכאן שכל נער יהודי צפוי לעבור ולערוך את טקס סר המצווה בגיל 13 על פי המסורת היהודית.

מהן הסיבות לחגיגת בר המצווה ביהדות?

ואם כך למה חוגגים בר מצווה בגיל 13 דווקא?.

והרי שמשמעות טקס בר מצווה ביהדות הוא כי טקס זה בעל ערך וחשיבות רבה בחיי הנער המתבגר. כך שבאירוע או טקס בר מצווה, יעבור הנער למעשה במגיל הילדות חסר האחריות לגיל הבגרות בו הוא מקבל אחריות על חייו ומתחיל לגבש דעות והחלטות בחייו. הטקס הוא חשוב ומשמעותי בחיי הילד המתבגר, ולכן אין פלא שרבים מתחילים את האירוע עם חגיגת בר מצווה בכותל. כמו כן, לשאלה מדוע ולמה חוגגים בר מצווה בגיל 13? ניתן להשיב כי אירוע בר המצווה חל בגיל 13 מאחר ובגיל זה לפי היהדות הנער יכול לקחת חלק כאשר הוא נמנה בין יתר אנשי המניין.

באירוע בר מצווה הנער הצעיר עובר טקס ובו הוא מקבל עליו כאמור, את עול מצוות התורה ואת חוקי התורה שבעל פה ותורה שבכתב. כך שלרוב בטקסים מסורתיים ניתן יהיה לראות כי הנער בר המצווה בטקס בר המצווה הנקרא טקס מעמד הר סיני.

כך שבטקס זה אנו נראה את האבא קם ומברך על בנו “ברוך שפטרני מעונשו של זה ומתכוון בכך כי מרגע זה ואילך הנער הוא האחראי על מעשיו, והוא הנושא בעונותיו מיום זה ואילך יהיו אשר יהיו. כך שמשמעות טקס בר מצווה היא מבחינה דתית מהווה כמעין נקודת התחלה בכל העוסק בנושא דיני שמים. ובתורה של בין אדם לאלוהים.

אז קצת טיפים לטקס בר מצווה!

אחד החשובים והיותר ממלצים בכל הקשור לטיפים לבר מצווה הוא הטיפ העוסק בתחום ונושא סוג המסיבה והאטרקציות שבה. כאשר כיום ניתן לערוך את טקס בר המצווה באופן בו משלבים באירוע מגוון רחב של אטרקציות אשר ניתן למצוא במקורות מידע שונים. כמו בת מצווה המדריך הכולל ועוד אתרים שונים המציעים אינפורמציה למסיבות אלה. כמו למשל, פורטלים, בלוגים וכ’ו.

כך שמומלץ את אופן שילוב באטרקציות באירוע במידה ובחרנו בכך יהיה בצורה בה אנו נתאים במידה מירבית את אופיין של האטרקצית לאופי הנער והרצונות שלו.

2013-03-21T14:22:23+00:00