Home/בלוג/למה חוגגים בת מצווה בגיל 12

למה חוגגים בת מצווה בגיל 12

גימיקים לבת מצווהביהדות, גיל 12 הוא גיל מיוחד עבור נערה צעירה. מהרגע בו מלאו לה שתיים עשרה שנים, היא נחשבת לאדם בוגר, עם מלוא החובות והזכויות המשתמעות מכך. אבל למה חוגגים בת מצווה בגיל 12? למה לא עם הבנים בגיל 13? למה לא בגיל בוגר יותר כמו 16?

לשאלה למה חוגגים בת מצווה בגיל 12 אין תשובה אמיתית. אמנם זה קצת מאכזב, אבל כמו הרבה דברים אחרים בדת, גם פה צריך להניח שיש סיבה לכל דבר. תאוריות שונות הופצו במהלך השנים כתשובה לשאלה זו. אולי זה משום שבאופן מסורתי הבנות צריכות לעזור בבית? אולי משום שבנות מתפתחות פיזית בגיל צעיר מבנים? והסברים רבים אחרים שגם הם יכולים להסביר רק ברמת התיאוריה למה חוגגים בת מצווה בגיל 12.

למה חוגגים בת מצווה בגיל 12 – מה זה משנה?

מכירים את הפתגם “כשנותנים לך תיקח”? ילדה חולמת על חתונתה מהרגע שהיא מבינה מה זה אומר (שמלה חדשה ויפה!). על כן, בכדי שהעלמה הצעירה לא תמהר להתחתן כך סתם בשביל שמלה חדשה, נתנו לבנות טקס ביניים שמאפשר לה לחגוג את היותה היא כבר בגיל 12. ועל כן, מה זה משנה למה חוגגים בת מצווה בגיל 12? העיקר שחוגגים! העיקר שאפשר לעשות מסיבת בת מצווה ולהזמין את כל המכרים ולעשות כיף! אין מקום לשאלות כמו למה חוגגים בת מצווה בגיל 12 כשיש סיבה למסיבה!

למה בנות חוגגות בת מצווה בגיל 12 – עזרה לבנים!

איך בנים ידעו לבחור מועדון בר מצווה אם הבנות לא יעשו זאת שנה אחת קודם? הבנות בעצם מסייעות לבנים להחליט על קו החגיגה שלהם שתחול בשנה שאחרי. אז אולי זוהי התשובה לשאלה למה בנות חוגגות בת מצווה בגיל 12. מאותה סיבה שלרוב זו תהיה האישה שתחליט שהבית צריך שיפוץ. בנות אוהבות לתכנן מסיבות!

ובנימה קצת יותר רצינית, באמת למה בנות חוגגות בת מצווה בגיל 12?

הפרשנות של חז”לינו למינהם, היא שהבנות מתפתחות רגשית מהר יותר מבנים וזוהי התשובה לשאלה למה בנות חוגגות בת מצווה בגיל 12 ועוד הבנים חוגגים בר מצווה רק שנה מאוחר יותר.

2013-05-16T00:14:30+00:00