Home/בלוג/מאיפה מתחילים? כל מה שחייבים לדעת על הפקת בר מצווה

מאיפה מתחילים? כל מה שחייבים לדעת על הפקת בר מצווה

הפקת חגיגת מצווה היום זה לא מה שהיה פעם. אם בעבר הסתפקו במסיבה משפחתית צנועה בבית עם כיבוד קל ומשחקי חברה, הרי שבעידן הנוכחי מדובר בהפקות ענק מרובות משתתפים באולמות גרנדיוזיים, מועדונים אופנתיים מאובזרים ונבחרת עצומה של אטרקציות ופינוקים וזה עוד לפני שהזכרנו את החוויה הקולינרית העשירה של מגוון מטעמים לבחירה.
כלומר, ארגון בר מצווה או בת מצווה הפך לפרויקט מורכב. כיצד מתארגנים לקראתו? מספר צעדים בדרך לחגיגה מוצלחת.

 

בחירת מקום מנצח

שלב ראשון מוקדש להתמקדות בלוקיישן בו תרצו לקיים את האירוע המציע לכם את האופי, האווירה והמיקום המועדף. ראשית, מבחינה גיאוגרפית אם מדובר במקום שנושק לערוצי תחבורה ראשיים ובעל גישה נוחה מכל היוונים, שנית מבחינת העיצוב עצמו האם הוא מודולארי וקונספטואלית ניתן לשנות אותו בהתאם לאופי של האירוע, האם זה מועדון, מסעדה, אולם אירועים. בדקו מה מציע המקום גם מבחינת חללים, מתחם VIP, חנייה צמודה וכדומה.

 

חוגגים עם המומחים

חשוב לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אתכם בדרך לאירוע מוצלח. למשל, תקליטן שיוכל לתפור פלייליסט אהוב לאירוע על פי הרכב המשתתפים והמוסיקה המועדפת על בעל/ת השמחה, קייטרינג שיוכל לספק את המטעמים המבוקשים בעיצוב המסוגנן ביותר ולבנות תפריט שיקלע לטעמם של המוזמנים – מילדים ועד מבוגרים, כולל התייחסות לתפריטים נטולי גלוטן, לצמחונים וכדומה. בדקו אם המועדון בו אתם מקיימים את האירוע מציע לכם שירות של מומחים כלול במחיר ואם אלה עומדים בסטנדרטים שהצבתם לעצמכם. ובכל מקרה, כדאי לפגוש אותם לפני האירוע על מנת לגבש תיאום ציפיות ושהכל יתקתק כשורה באירוע עצמו.

 

מה בתוכנית האמנותית

התוכן של האירוע חשוב לא פחות מהמיקום ורשימת המוזמנים וחשוב לתכנן את האירוע כך שיתאים לקהל – בני הנוער ו/או מבוגרים המצטרפים לחגיגה. כדאי ללכת על שילוב בין שלל פעילויות כמו אטרקציות כגון משחקים, שולחנות משחק או משחקי וידאו, סדנאות יצירות כמו שזירת צמות, קעקועים, איורים של המשתתפים, עמדות להפקת מגנטים. אפשר לבדוק מבחינת האולם אם ניתן לקיים הופעה חיה, להקרין סרטון בו החוגג הוא הכוכב, מצגת וכדומה. בדקו אם יש רחבת למסיבת ריקודים, תאורה מתקדמת ליצירת אפקטים וארגנו את הזרימה של האירוע משלב הכניסה המרשימה (האם החוגג/ת ירצו להיכנס בדרך מיוחדת פנימה, למשל, לצעוד על שטיח אדום או להגיע בלימוזינה) דרך הסעודה, הפעילויות ועד המזכרות שתעניקו להם בסיום האירוע. בדקו אם מבחינה טכנית, צריך לארגן הסעות לאירוע על מנת להעלות את הסיכוי להגעה ואל תשכחו להפיק הזמנות ולבצע רישום מדויק של מי מגיע לאירוע על מנת לקבל מושג של כמות המשתתפים המשוערת.

 

אוכל קדימה אוכל

הגסטרונומיה היא חלק בלתי נפרד מההצלחה וחשוב לתכנן אירוע בר/בת מצווה עם אוכל שמתאים לכולם. חשבו על דוכני מזון או עגלות מזון גדושים בכל טוב – אוכל חלבי או בשרי, גבשו תפריט מנצח משלב הפתיחים דרך העיקריות ועד הקינוחים וחשבו על מטעמים ייחודיים כמו מפל שוקולד ותותים, עגלת ממתקים או בר מיצים סחוטים לפי הקונספט והתמהיל בין המנות שמוגשות. בנוסף, החליטו אם האירוע יהיה בקונספט של בופה או הגשה לשולחנות.

 

מזכרת מהאירוע

אלבום דיגיטלי מהווה מזכרת נהדרת מהאירוע, במיוחד אם צלמתם בוק לפני האירוע עם תמונות מיוחדות של החוגג לפני בחיק הטבע או בכל מקום אחר. ניתן לעצב בעצמך אלבום דיגיטלי כמתנה לכל משתתף או לבני המשפחה ובכל אופן, מדובר במוצר מומלץ לשדרוג כל חוויית החגיגה. תוכלו לבחור את התמונות שייכנסו לאלבום, כיצד הן ייראו באלבום, אפקטים של צבע, כיתובים שילוו את התמונות וכמובן שבעל/ת השמחה יהיו שותפים לעיצוב האלבום.

חשוב שתתכוננו לקראת המאורע המרגש מספיק זמן מראש כדי שתוכלו לתכנן אותו היטב ובצורה רגועה. גבשו תמהיל ליצירת אירוע בלתי נשכח.

2018-05-16T07:15:03+00:00